enالعربية‎ דברו איתנו *6360

מדריך עמותות – צירוף מעגלים אפקטיבי

  • עמותות יקרות,

    עמוד זה נוצר על מנת להקנות לכן כלים ומידע לצירוף אפקטיבי של מעגלים לטובתכן.

    בכל שאלה הערה והצעה, נשמח לעמוד לרשותכן באמצעות יצירת קשר.

     

    * הכתוב בעמוד זה מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך הוא מיועד לשני המינים.

  • הרישום הפשוט ביותר לעיגול לטובה מתבצע דרך האתר שלנו. לכל עמותה דף משלה ובו טקסט המסביר על העמותה וכן הלוגו של העמותה (לעדכון פרטים בדף העמותה, יש לשלוח דוא"ל ל- [email protected]).

     

    בכל דף עמותה ישנו קישור להצטרפות מהירה לעיגול לטובה. להבדיל מקישור ההצטרפות בעמוד הראשי שבו מעגלים יכולים לבחור עד שלושה יעדי תרומה, בדף העמותה המעגלים נרשמים באופן אוטומטי לטובת העמותה הספציפית ואינם יכולים לבחור יעדי תרומה נוספים.

  • עם רוב כרטיסי האשראי ניתן להירשם לעיגול לטובה.
    בישראל שלוש חברות אשראי וכולן פיתחו אצלן את הפלטפורמה לעיגול לטובה:

    1. ישראכרט / אמריקן אקספרס (חברות "אחיות")
    2. מקס (לשעבר לאומי קארד)
    3. כאל / דיינרס (חברות "אחיות")

     

    עם זאת, בכרטיסים הבאים לא ניתן לעגל לטובה:

    • כרטיסים נטענים למיניהם
    • כרטיסי דואר ישראל
    • כרטיסי 'דיירקט' של ישראכרט
    • כרטיסים עסקיים / משויכים לתאגיד של ישראכרט
    • כרטיסי 'מפתח דיסקונט'
    • כרטיסים חסומים

    * כרטיסי 'דביט' של מקס יכולים לעגל לטובה.

  • זוהי טעות נפוצה מאוד – ויזה ומאסטרקארד הן לא חברות אשראי, אלא סוגי כרטיס שונים. רוב כרטיסי מאסטרקארד הם של ישראכרט, עם זאת יש גם כרטיסי מאסטרקארד של מקס וכאל. רוב כרטיסי ויזה הם של מקס או כאל, עם זאת יש גם כרטיסי ויזה של ישראכרט.

    לעיתים המעגל יציין את הבנק שבו מתנהל החשבון שלו, גם מידע זה אינו רלוונטי לצורך ההרשמה לעיגול לטובה.

    לכן, בשני המקרים יש לברר מול המעגל מהי חברת האשראי של הכרטיס (כאשר האפשרויות הן: ישראכרט/אמריקן אקספרס/מקס/לאומי קארד/כאל/דיינרס) כאשר הלוגו ו/או השם של חברת האשראי מופיעים באחד מצידי הכרטיס.

     

    שימו לב: אין להתבלבל בין לאומי ולאומי קארד, הראשון זה בנק והשני חברת אשראי. לכן, במידה ומעגל פוטנציאלי אומר שהכרטיס הוא של לאומי, יש לוודא אם הכרטיס שייך ללאומי קארד (כיום מקס) או לחברת אשראי אחרת.

  • קושי די ברור שעלול לנבוע מהקלדת טפסים או גלויות, זה כתב יד בלתי קריא.

    לתשומת לבך, בטופס הרישום לעיגול לטובה בעמודי עמותות יש את השדות הבאים:

    • חברת האשראי של הכרטיס
    • שם מלא של בעל הכרטיס
    • מס' זהות של בעל הכרטיס
    • ארבע הספרות האחרונות של הכרטיס
    • כתובת דוא"ל של בעל הכרטיס
    • טלפון נייד של בעל הכרטיס

    השדות הקריטיים המשמשים לזיהוי הכרטיס וצירופו במערכת של חברת האשראי הם: חברת האשראי של הכרטיס, מס' זהות של בעל הכרטיס, ארבע הספרות האחרונות של הכרטיס.

    שאר הפרטים משמשים ליצירת קשר עם המעגל במידת הצורך.

    השדה היחיד שבו יש בקרת תקינות הוא מס' הזהות של בעל הכרטיס (לא ניתן להזין לאתר מס' זהות שאינו קיים), אך בשאר השדות אין שום בדיקת תקינות. (הסבר על רישומים עם פרטים שגויים נמצא בסעיף הבא "שגויים ואופרציית הטיפול בהם").

    כך שאם נתקלת בטופס/גלויה עם כתב לא קריא, אנו ממליצים לנסות לרשום אותו בכל מקרה, עם הפרטים שאתה מצליח להבין כמיטב יכולתך, בתקווה שתצליח להזין מס' זהות תקין מתוך מה שכתוב בטופס/גלויה. או לחילופין ליצור איתו קשר טלפוני לווידוא הפרטים.

  • בכל חודש, כל הרשומים דרך האתר של עיגול לטובה נשלחים לקליטה בחברות האשראי.

    מאחר והרישומים באתר שלנו אינם עוברים אימות שכל הפרטים תקינים, חברות האשראי ישראכרט, מקס וכאל שולחות לנו (לעיגול לטובה) קובץ המכיל את כל הרישומים שלא נקלטו בהצלחה במערכת – להלן השגויים.


    רישום יכול לחזור כשגוי ממספר סיבות:

    • טעות בהקלדת ארבע הספרות האחרונות של הכרטיס.
    • טעות בהקלדת מס' תעודת הזהות.
    • טעות בבחירת חברת האשראי של הכרטיס.
    • הכרטיס איתו המעגל נרשם אינו מתאים לעיגול לטובה.
    • הכרטיס איתו המעגל נרשם חסום.

     

    קובץ השגויים מכיל את השדות הבאים:

    • תעודת הזהות.
    • ארבע הספרות האחרונות של הכרטיס.
    • השם המלא.
    • כתובת הדוא"ל.
    • הטלפון.
    • יעדי התרומה שנבחרו.
    • סיבת השגיאה.

     

    יש לנסות ליצור קשר עם המעגלים שחזרו כשגויים על מנת למצוא את הטעות ברישום שלהם ולרשום אותם מחדש לעיגול לטובה.

    שלושת הפרטים החשובים ביותר לבדיקה הם:
    תעודת הזהות, חברת האשראי, וארבע הספרות האחרונות של הכרטיס.

     


    דוגמה לתסריט על הקלדת תעודת זהות לא נכונה:

    "שלום ???, מדבר ???, אני מתקשר אליך בנוגע לשגיאה ברישום הכרטיס שלך לעיגול לטובה, יש לך כמה רגעים בשבילי?"

    "כן"

    "קיבלנו הודעה מחברת האשראי ??? שהלקוח לא קיים, כנראה הייתה טעות בהקלדת הפרטים, אני אשמח אם אפשר לעבור איתך על הפרטים שרשומים לי פה כדי למצוא את הטעות ולתקן את הרישום."

    "בסדר, מה כתוב לך שם?"

    "מדובר בכרטיס שמסתיים בספרות ????, יש לך כרטיס עם הספרות האחרונות האלה?"

    "נכון"

    "אוקיי, הכרטיס הזה הוא של חברת ??? ?"

    "לא, זה ויזה"

    "ויזה זה סוג הכרטיס, לא חברת האשראי… הלוגו של חברת האשראי מופיע באחד הצדדים של הכרטיס, זה יכול להיות ישראכרט, אמריקן אקספרס, מקס, לאומי קארד, כאל או דיינרס."

    "אה, את/ה צודק, זה של ???"

    "אוקיי, ותעודת הזהות של בעל הכרטיס היא ????????? ?"

    "אה לא, זאת תעודת הזהות שלי, הכרטיס שייך ל??? שלי, תעודת הזהות שלו/ה זה ?????????"

    "אוקיי, אם כך כנראה שפה באמת נפלה הטעות, אז ברשותך אני ארשום אותך מחדש לעיגול לטובת ??? עם הכרטיס הזה"

    "בסדר גמור, תודה!"

    "תודה לך! כל טוב!"


    אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנו רואים שעמותות עושות, זה לרשום את פרטי הקשר של אחד/ת מנציגיהם/ן במקום פרטי הקשר של המעגל, במקרים כאלו זה עלול לגרום לנו ליצור קשר עם נציג העמותה ולא עם שגוי.

    מאוד מאוד מומלץ לרשום את פרטי הקשר של המעגל בעת רישומו לעיגול לטובה, במידה והמעגל יחזור כשגוי, פרטי הקשר יהיו פרטי הקשר שאיתם המעגל נרשם, במידה ואלה פרטי קשר של נציג/ת העמותה, לא ניתן יהיה ליצור קשר עם המעגל.


    סוגי השגיאות השכיחים בישראכרט

    ניסוח השגיאה

    הסבר

    כרטיס לא מתאים לעיגול לטובה – שיוך לא מורשה

    הכרטיס הוא כרטיס דיירקט ואינו יכול לעגל לטובה.

    כרטיס לא מתאים לעיגול לטובה – שייך לתאגיד

    הכרטיס הוא כרטיס עסקי ואינו יכול לעגל לטובה.

    הכרטיס חסום

    הכרטיס נחסם ואינו יכול לעגל לטובה.

    לא אותר כרטיס תקין

    טעות בהקלדת פרטי המעגל.

    לקוח ללא כרטיסים

     

    סוגי השגיאות השכיחים במקס

    ניסוח השגיאה

    הסבר

    כרטיס חסום

    הכרטיס נחסם ואינו יכול לעגל לטובה.

    כרטיס נטען

    הכרטיס הוא כרטיס נטען ואינו יכול לעגל לטובה.

    לקוח לא קיים

    טעות בהקלדת פרטי המעגל.

    כרטיס לא קיים

    דיסקונט

    הכרטיס הוא כרטיס בנקאי של דיסקונט המשוייך למקס, ואינו יכול לעגל לטובה.

     

    סוגי השגיאות השכיחים בכאל

    ניסוח השגיאה

    הסבר

    אוכלוסיה מוחרגת

    הכרטיס הוא כרטיס בנקאי של דיסקונט (מפתח דיסקונט), עסקי או דיירקט ואינו יכול לעגל לטובה.

    אחד או יותר מפרטי הלקוח שגויים

    טעות בהקלדת פרטי המעגל.

     


     

    קשיים שעלולים לנבוע בצירוף שגויים:

    1. חוסר מענה טלפוני – מומלץ לנסות ליצור קשר עם כל שגוי לפחות שלושה פעמים, ואם אחריהם אין מענה, לשלוח מייל סופי, להלן ניסוח לדוגמה:

    שלום לך,

     

    תודה רבה שבחרת להירשם לעיגול לטובת ???.

    לצערי, קיבלנו מידע מחברת האשראי כי נפלה טעות בנתוני הרישום ולכן הרישום אינו נקלט במערכת האשראי.

     

    ניסינו ליצור עמך קשר מספר פעמים, אך ללא מענה,

    נשמח מאוד אם תוכל/י ליצור עמנו קשר בטלפון ??? או להשיב לי במייל חוזר את מס' הטלפון הנייד ואת המועד בו נוכל ליצור עימך קשר.

     

    בברכה,
    שם.

     

    1. אין מספר טלפון – במקרה זה יש לשלוח מייל ראשוני, להלן ניסוח לדוגמה:

    שלום לך,

     

    תודה רבה שבחרת להירשם לעיגול לטובת ???.

    לצערי, קיבלנו מידע מחברת האשראי ??? כי נפלה טעות בנתוני הרישום מאחת מהסיבות באות:

    – הכרטיס שרשמת אינו שייך לחברת ??? אלא לחברת אשראי אחרת.

    – נפלה טעות בהקלדת מספר תעודת הזהות.

    – נפלה טעות בהקלדת ארבעת הספרות האחרונות של כרטיס האשראי.

    – הכרטיס מסוג שאינו יכול להיות מצורף לעיגול לטובה.

     

    נשמח אם תוכל/י ליצור עמנו קשר בטלפון ??? או להשיב לי במייל חוזר את מס' הטלפון הנייד ואת המועד בו נוכל ליצור עימך קשר.

    הצטרפותך לעיגול לטובה חשובה לנו, נשמח אם תצרו עמנו קשר לרישום חוזר ולתיקון הפרטים שנמסרו.

     

    בברכה,
    שם.

     

    1. כרטיס דיירקט / משויך לתאגיד – במקרה שהרישום חזר כשגוי בגלל שהכרטיס הוא דיירקט או משויך לתאגיד, אחוזי ההמרה בשיחות הם לרוב נמוכים מאוד. הסיבה לכך היא שרוב בעלי כרטיסי הדיירקט הם צעירים שאין להם כרטיס אחר, וחלק משמעותי מבעלי כרטיס משויך לתאגיד זה למעשה כרטיס של הקיבוץ וגם להם אין כרטיס אחר.

      מאחר ואחוזי ההמרה הם מאוד נמוכים עבור שגויים מהסיבות הללו, אנו מציעים לשלוח להם מייל. להלן ניסוח לדוגמה:

    שלום לך,

     

    אנו מודים לך מאוד על שנרשמת לעיגול לטובת ???.

    לצערי, קיבלנו הודעה מישראכרט שהייתה שגיאה ברישום כרטיסך, משום שמדובר בכרטיס דיירקט/עסקי, ובכרטיסי דיירקט/עסקי של ישראכרט לא ניתן לעגל לטובה.

     

    נשמח לרשום אותך מחדש בכרטיס אחר במידה ויש לך- בטלפון ???, או בתגובה לדוא"ל זה עם הטלפון ומועד שמתאים שבו ניצור איתך קשר.

    בברכה,
    שם.

     

    1. חוסר סבלנות (שלעיתים מלווה עם הטענה "כבר נרשמתי") או הנחה שמדובר בטלמרקטינג מצד המעגל – במידה ואתה חש שלמעגל אין סבלנות או שהוא חושב שמדובר בטלמרקטינג, מומלץ למהר להגיד שבהמשך להרשמתו לעיגול לטובת ???, הייתה שגיאה אצל חברת האשראי ושתשמח לתקן את הרישום בדקה-שתיים.
    2. חשדנות – חשדנות יכולה לצוץ בכל שלב בשיחה.
      1. החשדנות הנפוצה ביותר (לא מפתיע) היא מעצם הבקשה לעבור על פרטי אשראי ופרטים אישיים. במקרה זה ניתן להבהיר שנית למעגל שמדובר במעבר על פרטים שכבר רשומים אצלך, ויתרה לזאת- מדובר רק בארבעת הספרות האחרונות של הכרטיס ולא בפרטים המלאים, כך שלא ניתן לבצע עם הפרטים האלה חיוב. במידה והמעגל שואל כיצד ניתן לרשום אותו ולחייב אותו בעיגול לטובה אם הוא לא מוסר את הפרטים המלאים, שהתשובה לזה היא שעיגול לטובה מעבירה את הרישומים לחברות האשראי, שהן מזהות לפי מס' הזהות של בעל הכרטיס וארבעת הספרות האחרונות.
      2. לעיתים יחסית רחוקות, שגוי יכחיש שהוא הסכים להצטרף לעיגול לטובה ואפילו יגיד שהוא לא יודע מה זה. הדבר הכי טוב זה להסביר מה זה עיגול לטובה, להלן תסריט הסבר:

    עיגול לטובה היא עמותה שמרחיבה את מעגל ההשפעה והנתינה ומאפשרת לכל אחד שיש לו כרטיס אשראי, לעגל את העסקאות הלא עגולות (שמסתיימות עם אגורות) כלפי מעלה לשקל הקרוב, ולתרום את הפרש האגורות למגוון עמותות.

    במידה והמעגל טוען שהוא לא מעוניין בזה, אפשר לומר לו "בסדר גמור, הרישום הזה גם ככה לא נקלט אצל חברת האשראי בהצלחה כך שהכרטיס לא צורף אלא אם ביצעת רישום נוסף בעצמך."

    1. לעיתים, כתוצאה מחשדנות המעגל יתחיל לתחקר אותך בשאלות כדי להתרשם מהבקיאות שלך בפרטים. פה כמובן שככל ש"משתפשפים" יותר, כך משתפרים בלענות לשאלות. להלן כל מיני שאלות פוטנציאליות:
      1. האם התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לצורכי זיכוי מס?
        כן, ניתן לבקש קבלה שנתית על התרומה באתר של עיגול לטובה, בעמוד צור קשר בלחיצה על הכפתור "מעוניין בקבלה?".
      2. כל שאלה שקשורה לשקיפות
        עיגול לטובה פועלת בשקיפות מול הציבור, ניתן לעיין במסמכי השקיפות של העמותה באתר של עיגול לטובה, תחת "מי אנחנו".

    • כמובן שאם יש שאלה שאינכם יודעים כיצד לענות עליה, אפשר לומר שאתה חדש בתפקיד השיחות האלה. בנוסף לזאת, הרגש חופשי להיעזר בנו.
    1. באופן כללי, אם הקו הטלפוני שלך מופיע באתר או שהוא אחת מהשלוחות במערכת הכוונת שיחות בטלפון שמופיע באתר, אפשר לומר לשגוי/ה שהם יכולים להתקשר אליך לטלפון שמופיע באתר, ושאתה גם יכול לשלוח להם מייל שהם יראו שזה מגיע מכתובת אמיתית ואמינה.
    1. אי ודאות האם השגוי/ה לא מעוניינים להירשם – לפעמים בשיחות טלפון (בעיקר עם שגויים חסרי סבלנות) לא תהיה בטוח אם הם בכלל מעוניינים להירשם או לא. במקרה זה אנו ממליצים לשלוח מייל בניסוח של המייל הראשוני כפי שכתוב בסעיף 2.
    2. סטטוסים לא סגורים – סטטוסי טיפול כמו "המעגל יירשם לבד" או "המעגל יחזור אלינו" הם אינם סגורים. יש לצאת מנקודת הנחה שלמעגל יש חיים עמוסים כמו לכולנו, וגם אם הוא באמת רוצה להירשם לעיגול לטובה, זה עלול ליפול בין הכיסאות ולהישכח. על כן, אנו ממליצים לחזור למעגל תוך שבוע-שבועיים ולבדוק אם אכן נרשם.

איזה כיף! החלטת לעגל לטובה. התהליך פשוט וקצר

איזה כיף! החלטת לעגל לטובה. התהליך פשוט וקצר
איזה כיף! החלטת לעגל לטובה. התהליך פשוט וקצר

רוצה לוודא מהי חברת האשראי שלך?
נשמח לעזור: 6360*

התרומה החודשית ויעדיה יופיעו בדפי הפירוט החודשיים שלך דוגמה

עד 3 יעדי תרומה לבחירה
אני ארצה לעגל לטובת:
לחיצה על + תציג את שמות העמותות בתחום.
אזרחים ותיקים וקהילות נזקקות
שלב אחרון וסיימנו
פרטים אישיים ופרטי תשלום
*
*
*
*
*
  • ישראכרט
  • מקס MAX
  • כאל
  • אמריקן אקספרס
  • דיינרס
  • לאומי קארד

בחרת לעגל לטובת: